Μπες και Δες

Δεν είναι πάντα στη ζωή μας απαραίτητα τα χρήματα, μπορούμε να προσφέρουμε στον συνάνθρωπό μας και με λίγη καλή θέληση. Χρήματα μπορεί να μην υπάρχουν, όμως πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν άνθρωποι που θα χαρίσουν λίγα χαμόγελα… Μάθε για την ομάδα μας … Βοήθησε και εσύ ……

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Λίγες σκέψεις πάνω στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της Α΄Κυριακής των Νηστειών


Στην Εκκλησία ακούγεται την πρώτη Κυριακή της Μ. Σαρακοστής, την Κυριακή της Ορθοδοξίας το παρακάτω ευαγγελικό ανάγνωσμα από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη (Ιωάν.ά 44-52) :
44 Τ παύριον θέλησεν   ησος ξελθεν ες τν Γαλιλαίαν· κα ερίσκει Φίλιππον κα λέγει ατ· κολούθει μοι. 45 ν δ Φίλιππος π Βηθσαϊδά, κ τς πόλεως  νδρέου κα Πέτρου. 46 ερίσκει Φίλιππος τν Ναθαναλ κα λέγει ατ· ν γραψε Μωϋσς ν τ νόμ κα ο προφται, ερήκαμεν,  ησον τν υἱὸν το  ωσφ τν π Ναζαρέτ. 47 κα επεν ατ Ναθαναήλ· κ Ναζαρτ δύναταί τι γαθν εναι; λέγει ατ Φίλιππος· ρχου κα δε. 48 εδεν   ησος τν Ναθαναλ ρχόμενον πρς ατν κα λέγει περ ατο· δε ληθς  σραηλίτης ν δόλος οκ στι. 49 λέγει ατ Ναθαναήλ· πόθεν με γινώσκεις; πεκρίθη  ησος κα επεν ατ· πρ το σε Φίλιππον φωνσαι, ντα π τν συκν εδόν σε. 50 πεκρίθη Ναθαναλ κα λέγει ατ· ραββί, σ ε υἱὸς το Θεο, σ ε βασιλες το  σραήλ. 51 πεκρίθη  ησος κα επεν ατ· τι επόν σοι, εδόν σε ποκάτω τς συκς, πιστεύεις; μείζω τούτων ψει. 52 κα λέγει ατ· μν μν λέγω μν, π’ ρτι ψεσθε τν ορανν νεγότα, κα τος γγέλους το Θεο ναβαίνοντας κα καταβαίνοντας π τν υἱὸν το νθρώπου.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης για άλλη μια φορά μας πληροφορεί πως πριν την έλευση του Χριστού στη γη πολλοί άνθρωποι μεταξύ αυτών και οι Άγιοι Απόστολοι μελετώντας τις προφητείες περί ελεύσεως του Χριστού πάνω στη γη περίμεναν και είχαν το μεγάλο πόθο να συναντήσουν και να γνωρίσουν τον Χριστό μας. Δυο από αυτούς ήταν και οι μετέπειτα Απόστολοι Φίλιππος και Ναθαναήλ. Μετά τη συνάντηση του Αποστόλου Φίλιππου με τον Χριστό και το κάλεσμα του από Αυτόν βρίσκει τον Ναθαναήλ  και με χαρά του αναγγέλλει την ευχάριστη είδηση «ερίσκει Φίλιππος τν Ναθαναλ κα λέγει ατ· ν γραψε Μωϋσς ν τ νόμ κα ο προφται, ερήκαμεν,  ησον τν υἱὸν το  ωσφ τν π Ναζαρέτ». Από τη λέξη «ερήκαμεν» βλέπουμε τη λαχτάρα και τον πόθο που είχαν αυτοί οι δύο Απόστολοι να γνωρίσουν τον Χριστό μας.
Στο πρόσωπο του Ναθαναήλ βλέπουμε τον κάθε άνθρωπο στις μέρες μας, από οποιαδήποτε Ήπειρο, που διψάει να μάθει την αλήθεια και αυτός που με ειλικρίνεια αναζητά και θέλει να βρει την αλήθεια στην πραγματικότητα ψάχνει να βρει τον Χριστό που είπε εγώ ειμί η Αλήθεια. Ο Χριστός βρίσκεται μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μπορεί να τον γνωρίσει όποιος ποθεί και λαχταρά να βρει την αλήθεια μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας και με προϋπόθεση τον αγώνα της κάθαρσης από την αμαρτία. Η συνάντηση και η γνωριμία με τον Χριστό ανοίγει την θύρα της Βασιλείας των Ουρανών. Στο πρόσωπο αυτού του Αποστόλου καθρεπτίζονται όλοι οι άνθρωποι εκείνοι που με ειλικρίνεια και χωρίς πονηριά αλλά με απλότητα και καθαρά κίνητρα επιθυμούν να μάθουν για την Ορθοδοξία, για τον Χριστό και να βαπτιστούν Ορθόδοξοι Χριστιανοί «δε ληθς  σραηλίτης ν δόλος οκ στι».
Ο Θεός γνωρίζει πότε κάποιος άνθρωπος στο κόσμο επιθυμεί να μάθει την αλήθεια και να ασπαστεί την Ορθοδοξία. Ως παντογνώστης γνωρίζει τα κρύφια της ψυχής όλων των ανθρώπων- όπως βλέπουμε και στο Απόστολο Ναθαναήλ «λέγει ατ Ναθαναήλ· πόθεν με γινώσκεις; πεκρίθη  ησος κα επεν ατ· πρ το σε Φίλιππον φωνσαι, ντα π τν συκν εδόν σε». Για αυτό το λόγο φωτίζει και ενδυναμώνει ανθρώπους να κηρύξουν το Ευαγγέλιο στους ανθρώπους αυτούς και σαν άλλοι Απόστολοι να καταφέρουν μέσα από την κατήχηση και το ποιμαντικό τους έργο να φέρουν τις ψυχές αυτών των ανθρώπων κοντά στο Θεό. 
Σήμερα η ιεραποστολική αυτή δράση της Εκκλησίας μας μπορεί να διακριθεί σε εσωτερική ιεραποστολή και εξωτερική ιεραποστολή. Στην εσωτερική ιεραποστολή η Εκκλησία μας προσπαθεί να μας αφυπνίσει πνευματικά και να μας βοηθήσει στο πνευματικό δρόμο προς τη σωτηρία της ψυχής μας. Αυτό το έργο γίνεται στα πλαίσια του ποιμαντικού έργου της Εκκλησίας μας δηλαδή μέσα από τα κηρύγματα των ιερέων τις Κυριακές, των ομιλιών των ιερέων και των ιεροκηρύκων στους ναούς, των κύκλων της Καινής Διαθήκης και των κατηχητικών συνάξεων μικρών και μεγάλων. Σε όλα αυτά καλό θα είναι να συμμετέχουμε όλοι μας γιατί πολύ βοηθάνε στον πνευματικό μας αγώνα προς σωτηρία της ψυχής μας. Στην εξωτερική ιεραποστολή η Εκκλησία στηρίζει το έργο των ιεραποστολικών κλιμακίων σε όλες τις Ηπείρους (Αφρική, Ασία, Αμερική) όπου υπάρχουν άνθρωποι που διψούν να μάθουν για την Ορθοδοξία. Καλό θα είναι να βοηθήσουμε και εμείς σε αυτό το έργο και μπορούμε να βοηθήσουμε πηγαίνοντας σε κάποιο ιεραποστολικό σύλλογο και να ρωτήσουμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε σε αυτή την προσπάθεια.
Ιεραποστολή είναι ένα χρέος που απορρέει από την χριστιανική μας φύση και ταυτότητα. Αυτό βεβαίως δε σημαίνει πως υποχρεωτικά πρέπει να εγκαταλείψουμε την πατρίδα μας ή τα σπίτια μας και να γίνουμε ιεραπόστολοι, σε κάποια αφρικανική ή ασιατική χώρα. Ιεραπόστολοι είναι και όσοι βοηθούν με το παράδειγμα και με το λόγο τους, κάποιους συνανθρώπους τους, φίλους, γνωστούς, συγγενείς να γνωρίσουν τον αληθινό Θεό και να πιστέψουν σε Αυτόν. Είναι επίσης και όσοι βοηθούν είτε με τις προσευχές τους, είτε με κάποια υλική βοήθεια, τους ανθρώπους εκείνους, που βρίσκονται σε κάποιες μακρινές και αφιλόξενες χώρες και προσπαθούν να κηρύξουν και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο του Χριστού σε ανθρώπους που δεν το έχουν μέχρι σήμερα γνωρίσει.
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε πως η ιεραποστολή δεν αποβλέπει στο να δημιουργήσει οπαδούς ή να κερδίσει εδάφη ή να επαίρεται για τα κατορθώματά της, αλλά στην ταπεινή και αποστολική διακονία προς σωτηρία ψυχών. Όλα πρέπει να γίνονται με αγάπη και φόβο Θεού. Αμήν.

Ανδριανάκης Νικόλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου