Μπες και Δες

Δεν είναι πάντα στη ζωή μας απαραίτητα τα χρήματα, μπορούμε να προσφέρουμε στον συνάνθρωπό μας και με λίγη καλή θέληση. Χρήματα μπορεί να μην υπάρχουν, όμως πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν άνθρωποι που θα χαρίσουν λίγα χαμόγελα… Μάθε για την ομάδα μας … Βοήθησε και εσύ ……

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Περί των προγαμιαίων σχέσεων

λοι γνωρίζουμε τ θεϊκ ντολ «ο μοιχεύσεις», μία π τς 10 ντολές, πο παγορεύει ς μαρτία τ μοιχεία. ντολ ατ παναλαμβάνεται κα στν Καιν Διαθήκη π τν διο τν Κύριο (Μάτθ. 5:27) σο κα τν πόστολο Παλο (Β’ Τίμ. 3:1, βρ 13:4). Ο πολλο ρμηνεύουν ς μοιχεία τν παράβαση τς συζυγικς πίστεως. Δηλαδή, μοιχεία κατ’ ατος προϋποθέτει νόμιμο γάμο κα καταπάτηση π τν να τν συζύγων τς συζυγικς πίστεως.
πίσης, ξέρουμε τι κα πορνεία παγορεύεται σύμφωνα μ τν γία Γραφ (’ Κόρ. 5:1, 9• 6:9, 15, 18, βρ. 13:4, 21:15). ς πορνεία δ ο πολλο θεωρον τ σεξουαλικ παφ πο γίνεται ξω π τ γάμο μ πόρνες κα π χρήμασι. Σύμφωνα λοιπν μ τς ντιλήψεις ατς ς μαρτία θεωρεται α) παραβίαση τς συζυγικς πίστεως, ταν δράστης εναι γγαμος κα β) συνουσία πο γίνεται κτός του γάμου κα μ πληρωμή.
Κατ συνέπεια, ξω π τς ρυθμίσεις ατές, ρα δ κα νόμιμες, θεωρεται τι ερίσκονται ο σεξουαλικς σχέσεις πο γίνονται μν ξω π τ γάμο, λλ μεταξ δύο τερόφυλων νθρώπων πο «γαπιονται» κα βέβαια δν προϋποθέτουν καταβολ κάποιου χρηματικο τιμήματος. Εναι τσι;
Στν γία Γραφ ο λέξεις μοιχεία κα πορνεία χρησιμοποιονται νίοτε διακρίτως, π.χ. Κύριος μιλώντας γι τ δικαίωμα κδόσεως διαζυγίου μεταξ δύο παντρεμένων προσώπων, ρισε ς μοναδικ λόγο τν πορνεία, ννοώντας βέβαια τ μοιχεία (Μάτθ. 5:32). Πάντως, οδέποτε ο λέξεις μοιχεία κα πορνεία σημαίνουν μόνο τν π χρήμασι συνουσία. ς παράδειγμα φέρω τν περίπτωση το αμομίκτου τς Κορίνθου, πο συζοσε μ τν μητρυι τοσφαλς χωρς ν τν.. πληρώνει – τν ποον ψέγει δριμύτατα πόστολος Παλος (’ Κόρ. 5:1).
Πουθεν στν γία Γραφ δν δικαιώνονται ο προγαμιαες σχέσεις φ’ σον γίνονται μεταξ δύο προσώπων πο «γαπιονται». Κα πουθεν στν γία Γραφ δν θ βρομε μνήστευση τν σχέσεων ατν πειδ πουσιάζει πληρωμ κα γίνεται πίκληση το ρωτικο ασθήματος. ς φέρουμε μερικ παραδείγματα:
α) περίπτωση τς Σαμαρείτιδος. χει τελέσει 5 νομίμους γάμους (πετρέπετο τοτο) κα τώρα συζε μ ξένον νδρα, σφαλς διότι «γαπιονται». χει στόσο τν συνείδησή της βαρειά, γι’ ατ κα ταν Κύριος της λέγει ν πάει ν φωνάξει τν (νόμιμο) νδρα της, κείνη το λέγει «οκ χω νδρα», θέλουσα ν κρύψει τι συζε παρανόμως μ νδρα πο δν εναι νόμιμος σύζυγός της. Κα Κύριος τν πιβεβαιώνει, λέγοντάς της τι επε τν λήθεια, διότι ντως 5 νδρες νυμφεύθη κα ατν πο τώρα χει δν εναι νόμιμος σύζυγός της. Δηλαδ Κύριος ρνεται πς σχέση ατ εναι νόμιμη κα ποδεκτή.
β) Τ παράδειγμα το ποστόλου Παύλου. π. Παλος το γαμος. Γράφει λοιπν γι τος γαμους νδρες κα τς χρες γυνακες, τι θ προτιμοσε κι ατο ν παραμείνουν πως κα ατς δήλ. ν μν παντρευθον. μως – συνεχίζει – ν ατ δν τ μπορον, νεκα τς σθενείας τς σάρκας, τότε καλν εναι ν παντρευθον. Δν τος επε νά... βολευθον μ ξώγαμες σεξουαλικς σχέσεις ερίσκοντας καθένας κα καθεμι να... ταίρι ξω του γάμου.
γ) ξθ’ Κανν το Μέγ. Βασιλείου. Ο Μ. Βασίλειος θεωρε ς κώλυμα ερωσύνης τς προγαμιαες σχέσεις νς ναγνώστου. Το πιβάλλει μάλιστα γι τν μαρτίαν το ατ νς τους πιτίμιο. ρα θεωρε τς σχέσεις ατς κτός του γάμου ς μαρτίαν ξίαν κατακρίσεως κα παιδαγωγικς τιμωρίας.
δ) δ’ Κανν το γ. Γρηγορίου Νύσσης. μιλε γι τ διάκριση μεταξ πορνείας κα μοιχείας. Κα τς δύο θεωρε ς μαρτία. διαφορ μεταξ τν εναι τι ες μν τν πορνείαν δν γίνεται κάποια δικία σ βάρος τρίτου, ν μ τ μοιχεία πλήττεται πατώμενος νόμιμος σύζυγος. Καμι διάκριση δν γίνεται μ κριτήριο τν καταβολ χρημάτων τν παρξη ασθήματος ρωτικο.
ε) κ’ Κανν το Μέγ. Βασιλείου. Προβλέπει τν περίπτωσιν κάποιου νδρς πο διέφθειρε μία γυναίκα κα στ συνέχεια τν παντρεύθηκε. Γι μν τν σεξουαλικ σχέση, διάφορα ν γινε μ βιασμ μ τ θέληση τς γυναίκας, τν πιτιμ αστηρά. γκρίνει μως τ διατήρηση το γάμου. ν πρ το γάμου σεξουαλικ συνάφεια το ζευγαριο ταν πιτρεπτή, γιατί Μ. Βασίλειος πιβάλλει πιτίμιο;
π τ προηγούμενα γίνεται σαφς τι ο προγαμιαες σχέσεις δν γκρίνονται π τν γία Γραφ κα τν Παράδοση τς κκλησίας μας. Βέβαια, σήμερα ο ντιλήψεις το κόσμου διαφέρουν. Πολλο σήμερα γκρίνουν κα θεωρον φυσιολογικς τς σχέσεις ατές. Δικαίωμά τους, πως δικαίωμα κα τς κκλησίας εναι ν πε γυμν τν λήθεια το θείου λόγου. Κα καθες ς πράξει κατ συνείδησιν.
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος,
«Το σώμα του Χριστού και ο κήπος των τέρψεων»,
εκδ. Εγρήγορση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου